Explore & discover

Helpful Links

3rd party app purchases declined

Tutor

3rd party app purchases declined

I still have no answer to this! I've talked to AT&T, Google play store and the game site. No one seems to know why i can't purchase 3rd party apps and have it billed to my AT&T account. I don't have purchase blocker on AT&T checked and said I don't. Yet, I still can bill my AT&T account for the charges. It's been since the beginning of June! Help please!
1,461 Views
Message 1 of 11
Administrator

Re: 3rd party app purchases declined

Hi there @Gspyle!

 

That sounds really frustrating! Usually these issues are a result of a purchase blocker. So if you’ve checked for that already, then the obvious solution isn’t available!

 

Is it possible you’ve hit the $100 monthly limit for purchases, what about any recent refund requests? Do you have direct carrier billing as an option in your payment methods or is it missing entirely?

 

Were there any changes to your phone around June?

 

I hope you don’t mind the questions! We’re just trying look for activity that may cause issue for your purchases!

 

Thanks for reaching out here in the Forums!

 

Tim, AT&T Community Specialist


Need help?
Ask a question to get help from the AT&T Community or support from AT&T specialists. If this reply helped you please use Accept solution to mark it as an Accepted Solution.
*I am an AT&T employee, and the postings on this site are my own and don't necessarily represent AT&T's position, strategies or opinions.
Message 2 of 11
Tutor

Re: 3rd party app purchases declined

Hi Tim, I haven't reach the $100 limit because I can bill anything to the account. It just comes up declined. No refunds have been issued for anything. Direct carrier billing shows up again when I try and use it it decline my payment method. No changes to my phone at all or to my AT&T account. So you can see why this is fustrating! If there is anything else you can help with I appreciate it. The problem is with an LG tablet that is android based. I'm at my wits end trying to figure out what is wrong! Thanks again for your response
Message 3 of 11
Administrator

Re: 3rd party app purchases declined

Hello again @Gspyle!
 
We would like to get in contact with you, and investigate this matter a bit further! Keep an eye on your inbox, we’ll be in touch soon!
 
Tim, AT&T Community Specialist

Need help?
Ask a question to get help from the AT&T Community or support from AT&T specialists. If this reply helped you please use Accept solution to mark it as an Accepted Solution.
*I am an AT&T employee, and the postings on this site are my own and don't necessarily represent AT&T's position, strategies or opinions.
Message 4 of 11
Contributor

Re: 3rd party app purchases declined

I am having this same issue. I haven't hit the $100.00 limit and the direct carrier option is no longer available.
Message 5 of 11
Administrator

Re: 3rd party app purchases declined

Hello @Lmartin51!

 

Mobile purchases are really handy for many of the apps we use on a daily basis. I am sorry to hear you have experienced the same issue with your account. Let’s find out what is going!

 

You mentioned you had not reached the $100.00 limit, is there a chance a Purchase Blocker was placed on your line in error?  This has happened to me before, and it was a quick fix.  After visiting My Wireless Services, which will take you right into your account to make this change, please select the device we need to check.  You should be able to see if a Purchase Blocker is listed.

 

If you do not see this feature on your line, we will need to take a deeper look at your account.  So we can investigate the issue together and get it resolved, please send me a private message to @ATTMobilityCare.  Please include your full name, account number, the best time and method to reach you, and we can get this all taken care of. 

 

I look forward to hearing back from you!

 

Fiona, AT&T Community Specialist


Need help?
Ask a question to get help from the AT&T Community or support from AT&T specialists. If this reply helped you please use Accept solution to mark it as an Accepted Solution.
*I am an AT&T employee, and the postings on this site are my own and don't necessarily represent AT&T's position, strategies or opinions.
Message 6 of 11
ACE - Sage

Re: 3rd party app purchases declined

Have you signed up for purchases with any other device on your account?

I discovered after signing up on one phone with my google account, it won't let me add another phone or tablet that use the same google account.  So I have to make all purchases on the one phone .   

 

(The following is included after all posts to save typing) I don’t work for AT&T. My replies are based on experience and reading content available on the website. Our answers are honest, but not always appreciated. If you posted personal information, please edit and remove.
Award for Community Excellence 2019 Achiever*
*The views and opinions expressed on this forum are purely my own. Any product claim, statistic, quote, or other representation about a product or service should be verified with the manufacturer, provider, or party.
Message 7 of 11
Tutor

Re: 3rd party app purchases declined

Hi,
Only one phone number that is associated with my google play account for the android tablet I'm using. I have been dealing with this for almost a year now and have gotten nowhere. No block on my tablet or any of the numbers associated with the account. Still can't seem to get to the bottom of the problem. The app developer has been no help what so ever! I can use the direct bill on other apps by the same developer which is strange. It's only the one app I'm having an issue with. At this point I've pretty much given up!
Message 8 of 11
Contributor

Re: 3rd party app purchases declined

So it is true then that AT&T "DOES" have a monthly LIMIT of $100 for 3rd party purchases on the AT&T account!!??  That really stinks.  Sometimes I would like to be able to bill more than the $100 to my AT&T account.   

Message 9 of 11
Administrator

Re: 3rd party app purchases declined

Hello @molly6374,

 

AT&T does have a $100 monthly limit per line for third party billing. This is to help prevent large third party charges on your bill. After the $100 has been billed to your account, you would still be able to use other payment options, such as with a card.

 

We also have a wonderful article to help manage your mobile purchases as well. This covers how to set up blocks, change purchases, cancel subscriptions, and manage features.

 

I hope you found this information helpful! Have a great rest of your day!

 

Brett, AT&T Community Specialist


Need help?
Ask a question to get help from the AT&T Community or support from AT&T specialists. If this reply helped you please use Accept solution to mark it as an Accepted Solution.
*I am an AT&T employee, and the postings on this site are my own and don't necessarily represent AT&T's position, strategies or opinions.
Message 10 of 11
Contributor

Re: 3rd party app purchases declined

I am having the same problem. I recently got 2 galaxy s9 plus phones. Everything was just fine with bill pay but I had to get one replaced and ended up getting 2 iPhone X’s max phones. Only problem is it won’t even show bill pay as an option even.  

Message 11 of 11
Share this topic
Share this topic
Additional Support