Skip to main content
AT&T Community Forums
Announcements
Don’t miss your chance to add AT&T Protect Advantage. Peace of mind, starting at $15 per month. Open enrollment ends 8/31. See all protection plans.
B

New Member

 • 

1 Message

Fri, Jul 10, 2020 3:56 AM

ATT FAILED TO CHARGE FOR PHONE BILL

I am enrolled with AutoPay on my service plan. I had a phone bill payment due on 7/7/20 for $87 and I did not have sufficient funds in my account, though I received an email notifying me that my payment with auto pay was successful. The next day, 7/8/20 I added the correct funds to my account ($87), thinking the money would automatically be taken out. It is now 7/9/20 and my phone is still on, I have no amount due, but I have still not been charged for the bill. Why is this happening? Is my account going to be over drafted? Will my phone service be shut off? Am I going to suffer consequences for this? I have tried contacting ATT store and getting this sorted out but all anyone will tell me is that I have no amount due. I need this sorted out please and thank you. 

Responses

sandblaster

ACE - Expert

 • 

40.5K Messages

a month ago

This forum is not customer support. No one here has access to your account. It sounds to me your payment was processed. As far as ATT is concerned, you are paid. You need to contact your bank to see if there will be an overdraft charge.

Award for Community Excellence 2019 Achiever*
*I am not an AT&T employee, and the views and opinions expressed on this forum are purely my own. Any product claim, statistic, quote, or other representation about a product or service should be verified with the manufacturer, provider, or party.
Brand User
ATTHelp

Community Support

 • 

128.2K Messages

a month ago

Hi @boobears12,

 

 

Thank you for reaching out. We want to take a closer look into this for you.


We suspect that your account allowed us to charge you even though you had insufficient funds available. We believe that your service will continue uninterrupted till the expiry date and time for another renewal. This may be case of overdraft but we recommend you contact your financial institution for clarification about the charges.

 

Let us know if this helps.

 

Doyin, AT&T Community Specialist.

Still need help? Ask a question! Our 1.4 million members typically respond within 1 hour.

*I am an AT&T employee, and the postings on this site are my own and don't necessarily represent AT&T's position, strategies or opinions.

Get started...

Ask a new question